معرفی کانون ترجمه مهارت

گروه مهارت، با هدف طراحی، اجرا و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در سال ۱۳۸۵ شکل گرفت. این گروه متشکل از اساتید دانشگاهی، فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی و کارشناسان با تجربه می باشد که هسته ای قوی را جهت انجام فعالیت های گوناگون شکل داده اند. وجود متخصصان باتجربه و ماهر، از حیطه های مختلف دانش باعث شده که فعالیت های طراحی شده در این گروه به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

گروه آموزشی و پژوهشی مهارت به منظور توسعه فعالیت های خود، کانون مهارت را شکل داد. کانون آموزشی و پژوهشی مهارت با بهره گیری از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در قالب سازمانی مجازی در حوزه های فعالیت گوناگون مشغول به کار است. ساختار منعطف سازمانی کانون مهارت این امکان را فراهم ساخته که این مرکز قابلیت پاسخ گویی به نیازهای متعدد را داشته باشد. این مرکز هم اکنون عمدتا در حوزه های آموزش، پژوهش، ترجمه و نشر فعالیت دارد.

کانون آموزشی و پژوهشی مهارت به منظور افزایش توانمندی ها و ایجاد هم افزایی همچنان به دنبال بکارگیری پتانسیل بالقوه فارغ التحصیلان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد و همچنین دانشجویان نخبه است.

کانون مهارت با عرضه محصولات نرم افزاری، ارائه خدمات مشاوره، نظارت و آموزش توانسته در مدت فعالیت خود در حوزه آموزش و پژوهش حضوری چشمگیر و موفق داشته باشد. اعضا فعال در کانون مهارت با تکیه بر تجربیات موفق، استانداردها و تکنولوژی روز کلیه خدمات خود را سریع، دقیق ، یکپارچه، و کارا ارائه می دهند. این امر باعث شده است که مخاطبان خدمات ارائه شده، کانون آموزشی و پژوهشی مهارت را بعنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی قابل اعتماد و ارزش آفرین بشناسند که نه تنها برای هر خواسته مرتبط ایشان در زمینه کاری پاسخی دارد، بلکه با ارائه سرویس های ویژه و جدید طیف گسترده ای از امکانات را برای آنها فراهم سازد که فعالیت های آکادمیک را تسهیل می کند.

تمامی اعضا گروه مهارت از باورها و ارزش های مشترکی پیروی می کنند که باعث جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان می شود. بر اساس این ارزش ها گروه تلاش می کند کار را به صورت کیفی و بر اساس تعهد مدام انجام دهد. علاوه بر آن اعتقاد به نوآوری در کسب و کار و ارائه محصولات و خدمات جدید یک هدف همیشگی برای گروه می باشد. و نهایتا اینکه اعتقاد به اصلاح مسیر کسب و کار بر اساس دریافت بازخورد از مشتریان و برخورداری از حساسیت لازم در انجام اقدامات اصلاحی مربوطه از دیگر ارزش ها و باورهای این گروه می باشد.

کانون آموزشی و پژوهشی مهارت در چشم انداز ترسیم شده برای خود، به دنبال این است که نقشی اثر گذار در عرصه آموزش و پژوهش کشور پیدا کرده و بعنوان سازمانی یادگیرنده و متعهد به جامعه با هدف گسترش و تقویت مبانی آموزشی و پژوهشی در مراکز دانشگاهی و علمی خدمات خود را ارائه دهد. کانون آموزشی و پژوهشی مهارت همگام با تحولات علمی و فناوری، تلاش دارد مزایای حاصل از این تحولات و پیشرفت ها را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار جامعه عملی و پژوهشی کشور قرار دهد. علاوه بر این، مهارت به دنبال آن است تا به عنوان مرکزی معتبر جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی دولت و بخش خصوصی فعالیت نموده و نهایتا اینکه با ارائه نوآوری در عرصه خدمات خود به ترویج فرهنگ کارآفرینی بپردازد.

مأموریت این مرکز عبارت است از گسترش و ارتقای خدمات آموزشی، مشارکت و خدمات رسانی در فرایندهای پژوهشی، تسهیل فرایند تولید و نشر محتوای آموزشی، ارائه محصولات و خدمات آموزشی و پژوهشی مبتنی بر بستر فناوری، مشارکت در فرآیندهای آموزشی اعم از نیازسنجی،‌برنامه ریزی ،‌اجرا و ارزیابی دوره های آموزشی، ارتقا دسترسی شخصیت های علمی و دانشگاهی به پتانسیل های موجود در حوزه الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت، ارائه آموزشهای مرتبط با نیاز بازار کار، بهره گیری از نیروهایی، با دانش و مهارت های علمی و فنی بالا.