رزومه نویسی

یکی از پیش شرط های اساسی برای فعالیت در یک سازمان و نهاد، ارائه یک رزومه استاندارد و قوی می باشد. علاوه بر این بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ادامه تحصیل و حضور در مراکز علمی و آموزشی نیاز می یابند مشخصات، توانایی ها و قابلیت های خود را در قالب یک مدرک ارائه دهند. گروهی نیز ممکن است تمایل به همکاری با یک شرکت‌ بین‌المللی داشته و یا به اشتغال در کشورهای دیگر علاقمند باشند که این گروه از افراد نیز می بایست سوابق کاری و علمی خود را به شکل یک رزومه ارائه دهند.

بطور معمول اولین گام برای دستیابی به یک شغل، ارائه رزومه یا سابقه شغلی و مهارتی است. در واقع این کار نخستین نشانه و موج مثبت برای همکاری است. ارائه رزومه و همراه داشتن آن در شرایط مختلف آمادگی شما را در انتخاب‌های شغلی‌تان افزایش می‌دهد.رزومه یک خلاصه ی دو یا سه صفحه ای از شما و مهارتها،دستاوردها، تجارب کاری و تحصیلاتی است. نگارش رزومه نوعی هنر است که با استفاده از قالب‌های رایج خود، ترکیبی از اطلاعات جامع و ارزشمند را در صفحاتی کوتاه اما پرمحتوا به نمایش می‌گذارد، سبک‌ها، رشته‌ها و سوابق، هرکدام نوع شغل و فعالیت را به جهتی خاص سوق می‌دهند. شاید به بیان دیگر، نگارش رزومه نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده شغلی باشد که با مشاوره افراد متخصص برای رسیدن به ایده‌آل‌ها و اهداف به نقاط مختلف ارسال می‌شود. اگر می خواهید برای چند شغل در صنعت های مختلف تـقـاضـای کـار دهـیـد، بـهتر است رزومه های مختلف درست کنید که در هر کدام به مـهارت هــای خاص شما در رابطه به آن صنعت اشاره شده باشد.

این مرکز با استفاده از تجارب اعضا خود آمادگی دارد شما را در تهیه قالب های متفاوت و متنوع رزومه یاری دهد. مشاورین این مرکز شما را در خصوص آشنایی با اصول کلی رزومه نویسی، مفاد رزومه و نحوه و ترتیب بیان آنها، اشتباهات معمول در نوشتن رزومه، انواع قالب های رزومه، تشخیص قالب رزومه با توجه به شغل مورد مصاحبه راهنمایی خواهند نمود. بدین ترتیب شما میتوانید، به رزومه ای کاملا حرفه ای دست پیدا کرده و بیشترین تاثیر بر خواننده رزومه تان را ایجاد نمایید و شانس موفقبت خود را افزایش دهید.

کانون مهارت با توجه به نیاز کاربر، رزومه نهایی را در یکی از چهار قالب استاندارد زیر تهیه خواهد کرد: رزومه زمانی (chronological)، رزومه عملکردی (functional)، رزومه فنی (technical)، رزومه ترکیبی (combinational). مشاوره و خدمات ارائه داده شده در این مرکز به شما کمک خواهد کرد تا به تناسب شغل ، نوع سازمان و شرکتی که از شما درخواست ارائه رزومه داده است و نوع فعالیت شما در این خصوص بهترین رزومه ممکن را تهیه نمایید.